Strony www

Jak stworzyć interesującą stronę www?

Internet odgrywa bardzo ważną rolę w życiu człowieka i coraz bardziej staje się dla niego niezbędny. Codziennie przybywa aktywnych internautów, powstają firmy, które chcą być widoczne w sieci. Przy takim rozwoju techniki własna strona internetowa staje się koniecznością.

Najlepiej zacząć od początku

Pierwszym krokiem w tworzeniu strony internetowej jest wybór domeny, która powinna być łatwa do zapamiętania, a w swojej treści nawiązywać do charakteru działalności właściciela. Dzięki temu będzie się łatwo kojarzyć z określoną firmą czy osobą.

Przede wszystkim nie szkodzić!

Następnie należy zająć się wyglądem strony. Oczywiście, można ją utworzyć w 10 minut, korzystając z różnych poradników i kreatora z gotowymi szablonami, ale projektowanie stron internetowych, wbrew pozorom, wcale nie jest takie proste. Jeśli nie mamy odpowiednich predyspozycji, bardzo łatwo możemy sobie zaszkodzić, zamiast pomóc. Odpowiednia witryna powinna być dobrze przemyślana. Trzeba zaprojektować ją z głową, więc najlepiej zlecić to fachowcowi, który oprócz zmysłu artystycznego ma wiedzę i doświadczenie. To zagwarantuje, że treści będą rozmieszczone w taki sposób, by były czytelne dla potencjalnych klientów.

strony i sklepy internetowe

Jaka powinna być dobra strona www ?

Tworzenie stron internetowych ma w sobie pierwiastek psychologii. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, czyli oprawa graficzna, odpowiednia czcionka oraz układ treści. Nikt nie ma czasu na długie wczytywanie się, dlatego wszelkie informacje winny być w formie zwięzłych i konkretnych komunikatów. Tekst o firmie powinien na tyle zainteresować czytającego, by zatrzymać go na dłużej. Warto więc pokusić się o niebanalną treść.

Kolejna sprawa to zaufanie. Klient powinien czuć się bezpiecznie, zatem należy zadbać o jego komfort. Linki umieszczone na witrynie powinny prowadzić do celu, a nie na manowce.I najważniejsze: strona musi się wciąż rozwijać. Stagnacja w żadnym stopniu nie nobilituje w oczach klientów i wyszukiwarek. Dla tych ostatnich „brak ruchu w interesie” to sygnał, że witryna nie działa jak należy, nie rozwija się, więc można o niej zapomnieć.